ALAMAT SENTRA GROSIR DI JAKARTA

Artikel berikut bersumber dari:
http://mukhlisukses.wordpress.com/

Untuk Anda yang baru mau memulai berdagang,ada banyak hal yang harus Anda ketahui.Salah satunya adalah dengan mengetahui jalur distribusi barang yang lebih pendek,karena semakin pendek jalur distribusi barang yang bisa Anda tembus semakin murah pula harga produk yang Anda dapatkan.

Kalau nggak salah menurut teorinya Robert Kiyosaki,keuntungan yang kita dapat itu bukan pada saat menjual tetapi pada saat membeli.Semakin baik harga yang kita dapat pada saat membeli akan memberi keuntungan yang lebih baik pada saat menjual.

Ini sedikit peta yang bisa Anda gunakan untuk mendapatkan barang dagangan dengan harga lebih kompetitif menurut yang saya ketahui;

#Untuk produk garmen.Anda bisa mendapatkanya di pasar Tanah abang,pasar Jatinegara,ITC Mangga Dua dan pasar Cipulir.Detilnya begini;

Fatwa Majelis Ulama Malaysia seputar Kesesatan ESQ Leadership Training Ary Ginanjar Agustian

بسم الله الرحمن الرحيم

Berdasarkan hasil penelitian Majelis Ulama Malaysia maka dikeluarkanlah fatwa sebagai berikut:

FATWA BERKENAAN DENGAN KURSUS ESQ LEADERSHIP TRAINING DAN FAHAMAN YANG SEUMPAMA DENGANNYA

(a) ajaran, pegangan dan fahaman yang dibawa oleh ESQ Leadership Training anjuran Ary Ginanjar Agustian dan apa-apa ajaran yang seumpama dengannya adalah menyeleweng daripada ajaran Islam kerana mengandungi ajaran-ajaran yang boleh merosakkan akidah dan syariah Islam. Ciri-ciri penyelewengan tersebut adalah seperti yang berikut:

(i) mendukung fahaman liberalisme iaitu memahami atau mentafsir nas-nas agama (al-Quran dan as-Sunnah) secara bebas, dan fahaman pluralismeagama iaitu fahaman yang mengajarkan semua agama adalah sama dan benar. Kedua-dua fahaman ini adalah sesat dan boleh membawa kepada kekufuran.

(ii) mendakwa bahawa para Nabi mencapai kebenaran melalui pengalaman dan pencarian. Ini bercanggah dengan akidah Islam tentang Nabi dan Rasul. Menurut akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah, kenabian dan kerasulan adalah pilihan Allah s.w.t. semata-mata (aI-Isthifaiyyah), dan bukan sesuatu yang boleh diusahakan (aI-Kasbiyyah).

(iii) mencampuradukkan ajaran kerohanian bukan Islam dengan ajaran Islam, “SQ” adalah hasil penemuan seorang Yahudi, Danah Zohar, manakala “God Spot” adalah hasil kajian seorang Hindu VS Ramachandran. Kedua-dua penemuan ini disahkan dengan ayat al-Quran (Al-Hajj, ayat 46).

There was an error in this gadget